دست پیچ مرغ و سبزیجات

مواد لازم:

سبزیجات خلال شده (هویج,  سیب زمینی, لوبیا سبز, فلفل دلمه و...)

فیله مرغ

خمیر لازانیا

مک، فلفل، آویشن 

 

در مرحله اول یکی دو ساعت قبل از شروع کار مرغ را با کمی نمک و فلفل و زردچوبه مزه دار و سپس برای پخت فیله را در کمی روغن (معمولی یا زیتون)سرخ می کنیم. 

 

 هویج و لوبیا را در مقدار کمی آب می پزیم. در داخل تابه یک قاشق غذاخوری روغن ریخته، سیب زمینی ها را به آن اضافه می کنیم و در آن را می بندیم تا با شعلۀ کم سرخ شود. (این یک روش رژیمی است چون با مقدار کمی روغن سیب زمینی کاملا" پخته و سرخ می شود. در آخر می توانیم در آن را برداریم تا رنگ ان کمی طلایی تر شود). 

 

ورقه های خمیر لازانیا را آماده کرده و هر کدام را به 2 قسمت مساوی تقسیم می کنیم. مواد را مطابق شکل روی خمیر گذاشته (در هر کدام مقداری سیب زمینی و هویج و لوبیا و... و یک فیله می گذاریم) و دو طرف لبۀ خمیر را به هم می چسبانیم. در انتها می توانیم روی آنها را کنجد پاشیده و یا مقداری پنیر پیتزا روی آن ریخته و داخل فر بگذاریم. 

 

جوانه یا قارچ خرد شده را در ظرفی ریخته و حرارت دهید. مقدرای شیر به آن اضافه کرده و وقتی گرم شد، یک قاشق چای خوری پر آرد بریزید و خوب هم بزنید. برای طعم دار کردن آن مقداری کره، نمک و فلفل هم به آن اضافه کنید. وقتی که سس غلیظ شد مقداری از آن را کف بشقاب ریخته، غذای اصلی را روی آن بگذارید و با کمی سس و ...تزئین کنید. (برای تهیه سس زیر این غذا (البته برای مقدار کم) لازم نیست از دستور خاصی استفاده کنید و درست مطابق آن عمل کنید)