بخش جدید آشپزی: خوراک سیب زمینی و مرغ

تصمیم گرفتم از امروز یه بخش جدید در رابطه با آشپزی به وبلاگم اضافه کنم. البته نه با این هدف که دستور غذاهایی رو که ۹۰ درصد خانم ها هفته ای چند بار درست می کنن رو بنویسم، بلکه می خوام تجربیات خودم در زمینۀ پخت غذاهای جدید رو اینجا بیارم.

در کنار این دستورات، اطلاعاتی در رابطه با صنایع غذایی (رشتۀ خودم) و تغذیه رو هم اضافه می کنم.   

  

 

خوراک سیب زمینی و مرغ 

مواد لازم : (برای ۲ نفر)  

۲ عدد سیب زمینی بزرگ    

به اندازه دلخواه فیله مرغ  (ژامبون خرد شده یا سوسیس خرد شده)  

۱ لیوان متوسط شیر 

۱ تخم مرغ  

۱ قاشق غذاخوری پر جعفری خردشده 

نمک ,فلفل, آویشن به میزان لازم

پنیرپیتزا رنده شده  

 

  

 

ابتدا سیب زمینی ها رو با مقدار کمی آب می پزیم. سپس اونها رو توی آب سرد می ریزیم و پوستشون رو جدا می کنیم.

کف ظرفی رو که قراره توی فر بذاریم با کمی روغن یا کره چرب می کنیم و یک لایه از سیب زمینی ها رو که بصورت حلقه حلقه درآوردیم کف ظرف می چینیم. مقدار کمی جعفری خرد شده، نمک، فلفل و آویشن روی سیب زمینی ها می پاشیم.

در لایه ی بعدی مرغ یا سوسیس (ژامبون) رو می ذاریم و بقیۀ حلقه های سیب زمینی رو روش می چینیم. در ظرف دیگه ای تخم مرغ رو خوب هم زده و با شیر مخلوط می کنیم و به صورت سس روی کل مواد می ریزیم.

چون مواد این غذا تقریبا پخته هستن نیازی به زمان پخت طولانی نیست و کافیه برای مدت نیم ساعت اون رو داخل فر می ذاریم.

بعد از آماده شدن روی اونها رو با مقداری پنیر پیتزا بپوشونید و مجددا توی فر بذارین و در نهایت اون رو با کمی برگ جعفری تازه تزئین کرده و همراه سایر چاشنی های مورد علاقتون سرو کنید..

نظرات 5 + ارسال نظر
حسام دوشنبه 17 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 16:42

افتتاح بخش جدید مبارکه. این کارو خیلی زودتر از اینا باید انجام می دادی تا کسانی که به هنر آشپزی عاقمندن هم بتونن از تجربه های جدید آشپزیت استفاده کنن.

چطوره یک قسمت از این رو به تو اختصاص بدم تا نظرت رو در رابطه با غذاهایی که می خوری بنویسی؟؟؟

حسام دوشنبه 17 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 18:23 http://hessamm.blogsky.com

اینم بد فکری نیست. ولی فکر می کنم اگه یه کتگوری هم درست کنی نکات صنایع غذایی رو توش بنویسی (مثل ضرر بعضی چیزها یا خاصیت بعضی خوردنی ها که اغلب مردم نمی دونن) خیلی خوب می شه.

رزیتا چهارشنبه 19 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 01:58

تبریک میگم که دوباره نوشتن رو شروع کردی.
مطمئنم که محسن این غذا رو خیلی دوست خواهدداشت چون هر چی که توش سیب زمینی پخته داره رو دوست داره. رفتم که بذارم سیب زمینی ها بپزن (-:

مرسی از لطفتون...

محمد چهارشنبه 19 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 18:58 http://mohamed.blogsky.com/

سلام
من عاااااشق سیب زمینی هستم و مخصوصا سیب زمینی سرخ کرده.از الان هم مشتری این قسمت وبلاگتون هستم.فقط سیب زمینیش رو بیشتر کنین.غذاهای هیجان انگیز با سیب زمینی آموزش بدین.مثلا یه دوستی به من یاد داد سیب زمینی رو گوله گوله کنم و بغلطونم تو رشته!بعد سرخش کنم.نمیدونی چقدر شیک و خوش مزه شد که.این غذاتون رو هم حتما تست میکنم و عکسش رو براتون میفرستم.)

اگه عکسش رو بفرستین که ممنون می شم .باید خیلی خوشمزه باشه..من عاشق غذاهای جدید هستم بخصوص اگه با مواد ساده تهیه بشن.

محسن پنج‌شنبه 4 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 15:58 http://sedahamoon.blogsky.com/1389/09/03/post-11/

به. چه خوب که شروع کردی دیگه به نوشتن. اونم نوشتنی های خوشمزه. به نظر من فقط باید یه کاری بکنی. این غذاهایی که خودت اخترا میکنی باید یه اسم اختراعی خودت رو هم داشته باشه.
چقدر ولی این غذات خوشمزه بود.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد