ورونیکا تصمیم می گیرد بمیرد (پائولو کوئلیو)

یکی از کتاب هایی که این اواخر خوندم "ورونیکا تصمیم می گیرد بمیرد" نوشته ی پائولو کوئلیو بود. این اولین باری بود که کتابی از این نویسنده می خوندم و هیچ ذهنیتی از سبک نوشته هاش نداشتم.  

در ابتدا ,داستان با شخصیت اصلی کتاب یعنی ورونیکا دختر جوانی که شدیدا تحت فشار های جامعه و زندگی قرار داره و تصمیم به خودکشی گرفته شروع میشه. داستان کمی یکنواخت پیش میره و بالاخره با به هوش اومدن ورونیکا در مرکز روان درمانی "ویلت" ابهامات جدیدی پیش میاد که در نهایت در پایان کتاب به طرز خیلی غافلگیر کننده ای به همه ی این ابهامات پاسخ داده میشه ... 

 بر خلاف سایر کتاب هایی که قبلا فیلمشون رو هم تماشا کرده بودم این بار کتاب اصلا با فیلم قابل مقایسه نبود و فکر می کنم بدترین ایراد کار این بود که فیلم بر خلاف کتاب ,در محیطی کاملا مدرن و امروزی ساخته شده  و هیچ شباهتی با تصورات و شخصیت پردازی هایی که خواننده برای خودش میکنه نداره.     

 

 

نظرات 1 + ارسال نظر
حسام پنج‌شنبه 13 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 17:11 http://hessamm.blogsky.com

به نظر من یکی از ایرادات فیلم (علاوه بر اون چیزی که گفتی) اینه که کارگردان فکر کرده همینکه فیلمش بر اساس داستانی از کوئلیو ساخته شده برای جلب مخاطب کفایت می کنه و دیگه هیچ تلاشی برای خوش ساخت کردن فیلمش انجام نداده. همه خیلی ساده دیالوگ ها رو بیان می کردن و دوربین هم مثل یه شاهد بی تفاوت به صحنه ها نگاه می کرد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد