تینا در ابیانه...

روستای استثنایی  ابیانه یکی از زیباترین جاهایی بود که تا حالا دیده بودم... دیدن خونه های قدیمی , قدم زدن توی کوچه های خاکی , دیدن خانم هایی که با لباس محلی ابیانه توی کوچه ها قدم  می زنن و ...محیطی رو فراهم کرده که احساس می کنیم سه هزار سال به عقب برگشتیم .

جاهای تاریخی زیاد دیدم ولی ابیانه تنها جایی بود که توی مدت 3 - 4  ساعتی که اونجا بودیم واقعا لذت بردم .خانم های مسن ابیانه با دامن های سیاه  چین چینی و روسری های گل دار و جلیقه های رنگی توی گوچه ها قدم می زدن و اگر متوجه می شدن که ما در مورد خونه ها و لباسها و صنایع دستی اونجا صحبت می کنیم کنار ما میومدن و هر توضیجی که می خواستیم حتی گاهی خیلی بیشتر از چیزی که می خواستیم برامون توضیح می دادن...تعداد اقایون نسبت به خانم ها خیلی کمتر بود ,زن سالاری توی ابیانه کاملا مشخص بود . توی این مدت خانم هایی رو می دیدیم که روی دوششون چوب و یا کوزه های اب می بردن. اکثرا خانم ها پیاده و اقایون سوار خر.

از همه جالب تر مغازه های کوچولویی بود که توی اونها لباس های محلی و روسری و گردنبند و لواشک و ...فروخته می شد و زن وشوهرهایئ مسنی که فروشنده بودن و روی هر چیزی که دست می گذاشتیم کلی در مورد پارچه و جنسش و شیوه ی دوختش و .... توضیح می دادن.

روسری های سه گوش و گل گلی  و گردنبندهای چشم نظرشون از همه خوشگل تربودن .

خودم اولین چیزی که نظرم رو جلب کرد روسری سفیدی بود که پر گلای صورتی بود و به محض اینکه خریدمش همونجا سر کردم ...

 به نظر من باید رفت و ابیانه رو از نزدیک دید. هوای عالی ,اتشکده ها,  خونه های رسی دوره ی صفویه واقعا دیدنین . پیشنهاد می کنم هر موقع که تصمیم گرفتید سمت کاشان برید حتما ابیانه هم برید و  اونجا رو از نزدیک ببینید .مسیرتون چند کیلومتری دورتر میشه ولی واقعا ارزشش رو داره...

نظرات 10 + ارسال نظر
حسام جمعه 16 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 19:00 http://hessamm.blogsky.com/

ابیانه یکی از قشنگترین جاهای ایرانه که اگه روش کار بشه می تونه هر سال کلی توریست وارد کشور کنه. یکی از نکات جالب ابیانه حرف زدن مردم به زبان پهلوی هست که خیلی ها رو جذب خودش می کنه.
مردم ابیانه با ایرانی ها خوبن ولی خارجی ها که می رن اونجا تا پول ندن نمی ذارن ازشون عکس بگیرن!

جدی!!!اینکه خیلی بد و زشته؟؟!!!

احسان شنبه 17 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 21:38

من یک ماه پیش بالاخره رفتم ابیانه. خیلی قشنگه، قبول دارم. ولی متاسفانه مردمش بر خلاف اون چیزی که شما گفتید بودن. یعنی اصلا روی خوش نشون ندادن به غیر از یک دختر کوچولو که باهاش عکس گرفتیم. همه پولکی بودن! فکر کنم یک مقدار از اصفهانی ها یاد گرفتن(!) که هیچ کاری رو بی منت انجام نمی دن.

ولی ارزش یک بار دیدن رو داره!

البته من هم یه همچین چیزی رو شنیده بودم ولی نه با ایرانی ها ...با ما که خیلی خوب بودن.تازه باهاشون عکس هم گرفتیم و با کمال میل قبول کردن!!!

آب رنگ دوشنبه 19 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 00:24 http://www.abranggg.blogsky.com

مرسی که سر زدی
ممنون از اطلاعاتی که...
موفق باشی

سعیده دوشنبه 19 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 21:42 http://kaktoos55.blogsky.com/

خوش به حالت
چقدر دلم یه مسافرت می خواد
خوش باشی

ثالث جمعه 23 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 10:48

سلام
کاش میدونستم اونجایی این چند روزی که نبودم منم اونجاها بودم

مریم شنبه 31 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 23:30 http://bito-hargez.blogsky.com

سلام
نمیدونم چرا وقتی وبلاگتو باز کردم حس کردم دانشجوی معماری باید باشی .
عکس قشنگیه ولی میدونی اینجور عکس ها وقتی خالی از بشریت باشه خیلی قشنگ ترند .
تابستون رفته بودم یزد . هرجای قشنگی میخواستم عکس بگیرم خواهرم زورکی میگفت واستا تو هم توی عکس باشی .
وقتی چاپ شد متوجه شد که چرا میگفتم اینجور عکس ها بدون ادمیزاد قشنگ ترند !(چشمک)!
البته بحث سر عکس تو نیست ها .
حس معماریم گل کرد یهو .

ولی خدایی عکسهای قشنگی هستند حالا چه با خودت چه بدون حضورت
موفق باشی تینا جان


رامین یکشنبه 1 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 13:27 http://Viuna.blogfa.com

سلام.
قشنگ نوشتی. اگه از ابیانه خوشت اومده یه سری به وبلاگم بزن.
موفق باشی

هارپاک یکشنبه 22 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 03:14

ابیانه ۲ ۳ تا جای باحال دیگه هم داره مثل هینزا یا غار پری هول به هر حال خ.شم نمیاید به ما بگن پولکی حرفم با احسان خلاصه ممنون که مطلب گذاشتی

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 4 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 08:55

پس چرا من عکسهاتو نمیتونم ببینم؟؟؟؟؟

حسین عابدینی دوشنبه 5 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 14:13 http://blog.360.yahoo.com/blog-EUwHiMk5RKfHYx.voyDDapXNOWwhUw--;

سلام در پاسخ به عکس انداختن از مردم ابیانه باید بگم دوستان عزیز متوجه باشند مردم اونجا دارن زندگی می کنن برای خودشون و عکس گرفتن چه از مرد و چه از زن اختلال در زندگی و آزار و اذیته و هیچ سودی نداره براشون خوبه تو تهران دارید راه میرید و خرید می کنید از شما با موبایل عکس بگیرن و پخش کنن بعد ابیانه توریست تفریحی نمی خواد توریست فرهنگی نیاز داره برای تفریح می تونید از درکه و پارک ملت استفاده کنید که ۱۰۰۰ برابر ابیانه گنجایش داره

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد