لذت دیدن فیلمی که کتابش رو چند روز پیش تمام کرده بودم...

 

"غرور و تعصب" نوشته ی "جین اوستین" یکی از کتاب های به یاد ماندی است که بارها فیلم اون رو ساختن (فیلم "pride and prejudice" با بازی"keira knightleyl " تولید سال 2005 ) . البته کتاب های دیگری هم مثل "خاطرات یک گیشا" ,"بلندی های بادگیر" و...هستند که انها هم فیلمشان در زمان های مختلفی ساخته شده.

داستان این کتاب  ظاهرا"  با اتفاقات مبتذل و خسته کننده شروع میشه ولی نویسنده به طور ناگهانی  با بررسی  روابط مستقیم غرور شخصیت ها و بیان  اتفاقاتی که برای الیزابت و دارسی  (شخصیت های  اصلی داستان) پیش میاد , طوری  داستان رو به شکل یک رومان عشقی در میاره  که   جذابیت اون باعث میشه  که کتاب 536 صفحه ای رو در  کمتر از دو روز تمام کنیم.

داستان با امدن مرد جوان مجردی  به نام اقای بینگلی که از خانواده ی سر شناس انگلیسی است شروع می شود. بینگلی  به همراه دوستش دارسی  برای اجاره ی باغ ندرفیلد به انجا  امده و  خانم بنت که در نزدیکی  انها  زندگی می کند و پنج دختر دارد ,  تصمیم می گیرد  که با فرستادن شوهرش به منزل بینگلی دخترانش را به او و  دوستش معرفی کند و ...

 

اگه فیلم رو بعد از خوندن کتاب ببینید تازه به ارزش کتاب پی می برید ,چون احساس می کنید که بیشتر  صحنه ها تکراری اند و تصاویر رو قبلا" توی ذهن خودتون دیده بودید. خود من دو هفته بعد از اینکه کتاب رو تموم کردم فیلمش رو هم دیدم , تا حالا توی زندگیم از دیدن هیچ فیلمی این قدر لذت نبرده بودم. برای همین پیشنهاد می کنم اگه کتاب رو نخوندین ,ولی فیلم اون رو  پیدا کنین و حتما" ببینین چون واقعا" ارزش یک بار دیدن رو داره.

شما چی ؟؟؟؟ تا حالا فیلم کتاب مورد علاقتون رو تماشا کردین ؟؟؟؟؟

نظرات 2 + ارسال نظر
حسام شنبه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 20:35 http://hessamm.blogsky.com

این فیلم یکی از زیباترین فیلم های سال های اخیره. البته خیلی کم پیش میاد که فیلمی به حد کتابش قشنگ باشه اما این یکی اینطوریه.
دو فیلم دیگه هم هست که به زیبایی کتاباشونن، یکی بر باد رفته و دیگری عصر معصومیت.

محسن چهارشنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 18:41 http://filmamoon.blogsky.com/

من ورژن هندیشم دیدم. باید اونو ببینی. پر از رقص و آواز. پر از رنگ و رنگ و رنگ و پر از آشیوارایارای. ورژن اصلی ولی با ترانه های انگلیسی و هندی که هندی هندیش هم هست. ولی نسخه تو را ندیده ام. بارها پخش شده ولی تا آخر هیچ وقت ندیدم. با اینکه سریالش هم بود. ولی با نسخه هندی دیدمش و تا آنجایی که من از این قضیه اطلاع دارم خیلی با نسخه های دیگر فرق دارد ولی ببینش. جالب اینجاست که دوبله به فارسیشم هست که اصلن رقص و آواز نداره. یعنی که کشک

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد